Skip to main content
  • Personer
  • Publikasjoner
  • Arrangementer, kurs og seminarer
Civita
Seksjoner
  • Demokrati og rettigheter
  • Ideer
  • Økonomi
  • Politikk og samfunn
Om oss
  • Om Civita
  • Personer
  • Civita i media
  • Personvernerklæring
  • Kontakt oss
Innhold
  • Arrangementer, kurs og seminarer
  • Notater
  • Rapporter
  • Bøker
  • Podcaster
  • Clemets blogg
  • Politisk ordbok
  • Politisk bokhylle
Meld deg på nyhetsbrevet
Høyere utdanning

På tide å gjenreise læreboka?

Jan Erik Grindheim i Dag og Tid.

Jan Erik Grindheim

Publisert: 27. september 2020

«Skjerm elevar mot skjermane», skriv redaktør Svein Gjerdåker på leiarplass i Dag og Tid 18. september, i ein kommentar til ein mykje omtala forskingsartikkel frå professor i nevropsykologi ved NTNU Audrey van der Meer, der ho tek til orde for at elevar lærer betre om dei skriv for hand enn på tastatur. Basert på eiga røynsle støttar eg oppmodinga frå Gjerdåker, men hans varsko mot ei blind tru på digitale læremiddel i skulen føyer seg òg inn i ein større aktuell debatt om fagfornyinga i norsk skule og dei nye lærarplanane som eg gjerne vil ta del i.

Sist veke kunne me til dømes i Aftenposten (16. september) lese ein kronikk frå to lektorar frå Høgskulen på Vestlandet, Lene Hayden Taraldsen og Linda Moen Rebni, som ser for seg «ein verden der lærarar kan ‘shoppe’ fagstoff, idear og tankar slik at det vert lagt til rette for kritisk tenking, problemløysing og tverrfaglegheit» i skulen. Det trur eg er ein like dårleg idé som å erstatte handskriving med tastatur og skjermtapping for borna i skulen.

Som lærebokforfattar på universitetsnivå, og med røynsle frå universitets- og høgskuleverda med eit ope sinn rundt nye digitale læringsplattformer, trur eg dei to lektorane tek feil når dei skriv at «djupnelæring er det som skal prege norsk skule i framtida, og det er det vanskeleg å få plass til mellom to permar».

Eg «shoppar» fagstoff, idear og tankar kvar dag i mitt arbeid på Universitetet i Søraust-Noreg og i tankesmia Civita, og nyttar sjølvsagt PC-en min til det. Men eg veit kva eg skal «shoppe», og kvifor. Det har eg lært ved å lese bøker frå perm til perm.

Mykje fagstoff sjølvsagt, men i fjor tok eg meg tid til verkeleg å leva meg inn i både Napolikvartetten hjå Elena Ferrante og Edvard Hoems slektstrilogi om utvandringa til Amerika, og tenkte komande lærebøker bør skrivast på gamlemåten, frå perm til perm slik at studentane kan gå skikkeleg i djupna og lære seg å tenkje kritisk og kreativt. Då kan dei verkeleg få nytte av alle dei godbitane av problematiserande støttemateriell som blir lagde attmed den trauste papirboka, men samstundes kanskje kludra litt og skrive kommentarar for hand i boka dei kan lese om att før dei skal opp til eksamen.

Innlegget er på trykk i Dag og Tid 25.9.2020.,

Publisert: 24. juni 2022
Digitalisering Høyere utdanning
Del på: Del link Del på twitter Del på facebook

Relatert

Kristin Clemet

Sluttreplikk om Osloskolen

Kristin Clemet svarer Sunniva Eidsvoll Holmås.
SkolepolitikkUtdanning og forskning
Kristin Clemet

Osloskolen – god for elevene

Det store bildet er svært positivt: Osloskolen ble mer utjevnende enn den var. Elevene trivdes like godt som andre elever og fikk bedre faglige resultater. Lærerne trivdes, og foreldrene var fornøyde.
SkolepolitikkUtdanning og forskning
skole
Kristin Clemet

Dagsavisens dårlige argumenter

Astrid Søgnen-motstandere mener at Dagsavisen har bevist at Osloskolen led under en fryktkultur. Jeg har en annen oppfatning.
SkolepolitikkUtdanning og forskning
skole lærer
Kristin Clemet

Tendensiøst av Skurdal

Jeg har presentert forskningsfunnene akkurat slik de er: Osloskolen har gått fra å prestere dårligere enn resten av landet til å prestere bedre, både når det gjelder faglige resultater og gjennomføring. Den er også blitt mer utjevnende.
SkolepolitikkUtdanning og forskning
folk
Eirik Løkke

Sofie Marhaug har rett

Akademia trenger meningsmangfold og forskere som er villige til å delta i offentlig debatt, også når de uttrykker meninger som er upopulære eller tilhører mindretallet, skriver Civita-rådgiver Eirik Løkke.
ForskningMedia
Aviser, PC, journalistikk, skrive
Skjalg Stokke Hougen

Diskrimineringsrapport om Oslo kommune: Det virker som om mediene ikke leser forskningen de gjengir

Det store problemet er ikke forskningsrapporten i seg selv. Det er gjengivelsen av funnene som er problematisk.
ForskningMedia

Nyhetsbrev og invitasjoner

Meld deg på nyhetsbrevet og få siste nytt levert i innboksen:

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Støtt Civita

Bidra til at Civita kan fortsette arbeidet med å formidle kunnskap og ideer som utvider rommet for politisk debatt.

Gi støtte

ARTIKLER

  • Ideer
  • Demokrati og rettigheter
  • Politikk og samfunn
  • Økonomi

Annet innhold

  • Politisk ordbok
  • Publikasjoner
  • Podcasts
  • Arrangementer, kurs og seminarer
  • YouTube

Om Civita

  • Om Civita
  • Medarbeidere
  • Støtt Civita
  • Kontakt oss
  • Retningslinjer for refusjon og retur

Følg oss

Civita - Twitter

Civita - LinkedIn

Civita - Instagram

Civita - Facebook

Civita - Youtube

  • Information in english
  • Personvernerklæring
civita@civita.no
Civita logo