I Aftenposten 29. januar skriver professor emeritus Torbjørn L. Knutsen: «Der liberale tenkere ønsker en svak statsmakt, vil de post-liberale helst ha en sterk stat.» En mer presis formulering ville ha vært: «Der liberale tenkere ønsker en sterk, men begrenset, statsmakt, vil de post-liberale helst ha en sterk stat uten selvbegrensende mekanismer.»
Innlegget er publisert i Aftenposten 31.1.2026.




