Hvordan hadde Norge sett ut hvis økonomene fikk bestemme?
Hadde skattene vært lavere? Hadde velferdsstaten vært mindre omfattende? Hør ny episode av Økonomisk halvtime.
Publisert: 7. februar 2025
Hvor annerledes hadde Norge sett ut dersom økonomer fikk bestemme politikken? Hadde skattene vært lavere? Hadde velferdsstaten vært mindre omfattende? Og hva med samferdselspolitikken? Og hvor uenig er økonomer internt om hva som er den beste politikken?
I denne samtalen, som er en dobbelthalvtime, hører du du først Steinar Juel og Øystein Olsen, som deler sine tanker rundt dette.
Etterfulgt av et panel med Ola Kvaløy, professor i samfunnsøkonomi ved Universitetet i Stavanger, Maria Berg Reinertsen, journalist i Morgenbladet, Ellen Kathrine Nyhus, professor i markedsføring ved Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder og Olav Slettebø, seniorrådgiver i SSB.
Denne episoden er et live-opptak fra Kåkånomics 2024.

