FINANSKRISE: Lærdommer for fremtiden

Hvilke lærdommer bør vi ta av finanskrisen? Guido Tabellini skriver på

VoxEU.org: «Politikerne har mye av skylden. Feilregulering forsterket

feil i privat sektor, og dårlige politiske tiltak gjorde krisen

større.» Og om fremtiden: «Krisen må sees som en midlertidig turbulent

periode, heller enn et paradigmeskifte. … Det er en stor overdrivelse

å se dette som en krise for kapitalismen, globaliseringens ende, en total

systemkrise eller en krise for et helt tenkesett.»

Les første innlegg her, og andre innlegg her.