FINANSKRISE: Lærdommer for fremtiden
Hvilke lærdommer bør vi ta av finanskrisen? Guido Tabellini skriver på
VoxEU.org: «Politikerne har mye av skylden. Feilregulering forsterket
feil i privat sektor, og dårlige politiske tiltak gjorde krisen
større.» Og om fremtiden: «Krisen må sees som en midlertidig turbulent
periode, heller enn et paradigmeskifte. … Det er en stor overdrivelse
å se dette som en krise for kapitalismen, globaliseringens ende, en total
systemkrise eller en krise for et helt tenkesett.»
Les første innlegg her, og andre innlegg her.