
Innholdstype
Årstall
Kategorier
Skribenter
Tags

Fakta om å deregulere
Atle Hagtuns replikk til meg 2. desember viser hvor viktig det er å søke kunnskap fremfor å sette seg fast i gamle forestillinger og alternative fakta, skriver Gard Løken Frøvoll i Klassekampen.
Økonomi og velferdKonkurranseNæringspolitikk

Forbedring i drosjenæringen
"Enkle økonomiske mekanismer kan forklare hvorfor situasjonen ble som den ble, og de samme mekanismene forklarer hvorfor det nye systemet sannsynligvis vil fungere bedre."
Økonomi og velferdKonkurranseNæringspolitikk

Markedet vil bedre drosjenæringen
Liberaliseringen vil gjøre drosjenæringen mer velfungerende, og det vil komme både sjåfører og kunder til gode. Vi bør aldri tilbake til den reguleringen Raymond Johansen forsvarer, skriver Gard Løken Frøvoll i Nettavisen.
Økonomi og velferdKonkurranseNæringspolitikk
Taxinæringen har et problem
Hvis den enkelte aktør i drosjenæringen kunne tilpasset seg fritt, ville vi aldri opplevd den omfattende tomgangskjøringen og de tilhørende høye takstene som vi gjør nå, skriver Steinar Juel.
Økonomisk politikkØkonomi og velferd
Reformsvikt
«Det er skuffende at en regjering som er så opptatt av å gjennomføre reformer for å fremme effektivitet, kvalitet og verdiskaping ikke har greidd å deregulere drosjenæringen», skriver Steinar Juel.
ReformerNæringspolitikk
Slipp drosjenæringen fri
"Selvsagt må alle som driver næringsvirksomhet forholde seg til lover og regler om skatt, arbeidstider, arbeidsmiljø, sikkerhet med mer. Ut over dette bør det være fritt frem for å kjøre andre mennesker fra A til B, så lenge man blir enig med kunden om pris," skriver Anne Siri Koksrud Bekkelund.
Økonomi og velferdNæringspolitikk